Du är underbar

Du ringde igår och sa att det jag hade skrivit va så fint,
och du började gråta.
Då tänkte jag på att de nästan första gången vi är känsliga emot varandra,
för hallå oftast är de världskrig emellan oss?
men om jag tänker efter så är de roliga och älskade minnen.



Jag började då skriva upp massa sjuka saker vi gjort som jag alltid kommer att minnas.
Som när vi va ensamna i mammas lägenhet och vi började bråka.
Du hällde salt i min glass två gånger på rad,
och jag blev skit sur så tog hela tallriken och kastade den på dig.
Då tar du händerna i glasspaketet och fyller näverna fullla,
så går du fram till mig och trycker in dét i mitt ansikte.
Då gjore du mig fulltständigt galen.
( du gjorde mig rätt galen ofta )

Så jag tog chockladsåsen och började spruta på dig,
fast de kom överallt i köket.
Då tog du gräddskålen och kasta på mig,
sen helt plötsligt började vi båda asgarva.
Så vi började kasta runt allt möjligt,
så det blev ett roligt grädd krig istället.
Men sen när vi insåg att de va en kvart kvar tills mami kom hem fick vi panik.
Så du sprang och hämta grannungarna så alla hjälptes åt haha.
Jag kommer aldrig att glömma den dagen.



Men kommer du ihåg veckan innan Julafton då?
Då vi satt där tillsamans i soffan och kollade på tv.
Så ifrån ingenstans får vi för oss att öppna alla julklappar och sen slå in dom igen.
Och vi satt där som små monster och rivde upp allt och klagade över saker vi inte hade önskat oss.
Sen slog vi in allt igen och låtsades som ingenting?
men tyvär märkte ju mamma ändå och vi fick värsta utskällningen,
men det sket vi i.
För när vi två stod vid varandras sida,
då klarade vi allt? eller hur?



Gud vad mycket jag skulle kunna skriva?
så otroligt jävla många minnen syrran.
Jag kommer ihåg när vi alltid sov bredvid varandra.
När du kom in i mitt rum på kvällen och la dig bredvid mig.
Sen på morgonen bråkade vi alltid.
Du skulle alltid va vid spegeln när jag ville va där,
och sen kläder?
Shit vad vi bråkade om det haha.
Men som vi sa " systrar ska ju dela på allt ",
förutom pojkvänner hhaah.



Som sagt minnen kommer och går,
men dom med oss stannar alltid kvar.
Jag kan se oss om 6 år,
då vi går ut på klubbarna och gör stan osäker.



Jag vet att vår tid kommer att komma igen.
Som när vi låg i min säng hemma hos mamma,
vi låg här och bara pratade ut
och låg och skrattade.
Shit vad jag saknar ditt grisskratt haha.
Sen låg vi där med fötterna uppsträckta emot taket
och bara tänkte.



Jag kommer alltid att älska dig vad som än händer <3




Kommentarer
Postat av: Anonym

har du en ifone?

2009-09-26 @ 18:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0