Regler hemma hos mig

Sitter och tänker på hur töntigt det är med alla regler man har.
Jag följer inga regler även fast jag vet att dom finns där.
Och nu efter malta resan kan jag göra vad jag vill,
för nu finns inte hotet längre " Då ställer vi in Malta resan ".
Två regler jag vet finns:
* Ingen alkohol, eller måttlig mängd.
Haha den regeln har väl dom flesta minderåriga.
Kommer ihåg sist jag kom hem skit packad.
Jag hängde på dörrhandtaget när mamma öppnade.
Det första hon säger är
M- Emma! Nu har du gjort bort dig rejält lilla gumman.
Jag- OCH VAD SKA DU GÖRA ÅT DET!
Jag förstår att hon tyckte jag va försörd.
Hade blod i hela ansiktet och lera över hela mig.
* Hemma tider.
Den regeln följer jag faktiskt,
hon blev skit sträng på dom efter en viss händelse,
men nu tror jag inte det spelar någon roll.
Men bussarna och tågen slutar ju ändå gå så tidigt!
Sen vet jag faktiskt inga fler regler eller vad man ska kalla det.
Föräldrar låter en aldrig riktigt växa upp,
i deras ögon är man alltid en bebis.
Kanske borde gå ut och fråga efter en nappflaska?


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0