Folk tror att jag har haft det så lätt.

Jag är så trött på att folk tror att jag haft det så lätt i mitt liv.
Jag har fått hålla humöret uppe även fast jag velat ta självmord.
Jag tror ingen människa har haft det lätt, alla har vi ärr i själen.
Jag kan skriva upp ett mina ärr som jag går och grubblar på.
Mina föräldrar skiljde sig när jag var sex och jag brydde mig inte,
men åren efter var det stora bråk och jag och min syster stod där emellan.
Bråk om skit saker men som istället blev stora saker för oss små.
Jag kommer ihåg hur jag satt och höll om min syster när hon grät,
jag sa till henne att dom bara prata.
Jag och min syster fattade allting och vi satt alltid och prata om allt,
dom vuxna fatta ingenting.
Jag fick vara den där systern då som fanns där och det är jag inte längre.
Nu är jag en syster som hon träffar varannan helg och det enad vi gör är nästan att bråka.
Som dom gjorde . . .
Dom sa att barnen inte ska dras in i det men man har ju stora öron.
Folk som inte ens hade med saken att göra drogs in!
På något sätt så skyddade jag alltid min mamma,
hon och jag har alltid stått varandra nära.
Jag minns att båda snackade skit om varandra . . .
jag och min syster sitter här nu och pratar om den tiden och det är jobbigt.
Hon säger att vi var som ett brev som skickades fram och tillbaka.
Jag bryr mig igentligen inte om det där förutom att det är något ifrån min barndom som sitter i mig,
och som stör mig.
Det är därför jag ska gå till en psykolog så att jag får reda på det.
Jag tycker också det är fel av ens föräldrar då att skylla på visa betende och sånt då,
för det finns en anledning till varför som sagt.
Vi tar efter er vuxna så se upp för hur ni själva beter er.
För en dag kanske vi blir exakt som er . . . . .
Det värsta med att ha skiljda föräldrar de är att man sätts i kategorin " Skiljsmässobarn ".
Det bästa med mig det är att även fast jag är deprimerad och vill dö,
spelar jag den super duper glada tjejen som alltid är positiv.



Sov så gott alla perfekta!
Imorgon börjar skolan på riktigt, så behöver min skönhetssömn nu. . .
Bilder på sis kmr imorgon för hon har precis duschat och så!









Kvälls outfit:

Rosa mjukisdress, Gina Tricot.
Leoprad linne, Jc.






Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, det är supermysigt :)

2009-01-11 @ 21:08:28
URL: http://drinkitup.blogg.se/
Postat av: Cat

Usch..=( Va hemskt gumman..

Livet är inte lätt. Hoppas du får prata med en bra psykolog! Sådant kan hjälpa massor..att bara få prata av sig med nån utomstående!



Var rädd om dig!

Kram

2009-01-11 @ 22:04:12
URL: http://cattitude.blogg.se/
Postat av: martina

Jag förstår precis hur du känner, jag är själv skilsmässo barn och har gått igenom mkt i mitt liv har även en pappa som inte bryr sig om varken mig eller mina syskon knappt.



SV: ja gå och se den filmen den är underbar:D

kram

2009-01-11 @ 22:45:01
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: linnea

okej så bra, tråkigt att läsa om det som har hänt dig. Hoppas att det blir bättre med tiden

2009-01-11 @ 22:49:01
URL: http://nejas.blogg.se/
Postat av: Sofi

Här kommer en utmaning till er som bloggar =) Jag har nämligen framställt 20 frågor, ni hittar dom i min blogg.. Kopiera dessa 20 frågor till din egen blogg och besvara dom där.. Så får både jag och dina andra läsare veta lite mer om dig!

2009-01-12 @ 01:18:37
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: Emma

Ursch! va tråkigt gumman!

jag känner dock igen mig i din text.

hoppas allting blir bättre inom tid!

fin blogg har du också :)

2009-01-12 @ 06:10:32
URL: http://emmaaoi.blogg.se/
Postat av: mathilda

förstår precis

är också "skilsmässobarn"

fast , ja ..

söt som vanligt , (:

2009-01-12 @ 06:42:24
URL: http://mhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0