En hemsk dag

Vaknade av världens huvudvärk, mensvärk och förkylning.
Vilken perfekt dag . . .
Så de blir ingen bio idag utan jag ska ligga under täcket och tycka synd om mig själv!
Och förutom allt det här skriver mamma att jag ska ta en spruta för det där med livmodern!?!
ÖVER MIN DÖDA KROPP, säger jag bara.'
Jag tänker inte ta några fler sprutor i resten av mitt liv.
Juste kom på igår kväll att jag ska skriva en snutt om killar och tjejer varje dag,
jag vet att det mesta har gått åt skogen som t.e.x hur jag sminkar mig varje lördag och veckans lista.
Fast den här gången ska jag lyckas!
Det kan vara en liten text jag skrivit eller en dikt, historia ifrån någon annan.

Del 1, Killars fixering vid utseende:

En kille anpassar sig efter den egens behov, allt kretsar runt deras små öar.
Det ska vara så som dom vill ha det!
Frågan är i vilken ålder dom växer ifrån det där?
När dom inser att inte bröst och smink är det dom söker.
Om jag idag skulle fråga någon av mina killkompisar,
om vem dom skulle välja emellan den skit snygga bruden med en hemsk personliget,
eller den fule med världens finaste personlighet,
skulle dom tyvär välja den snygge.
Det finns två anledningar till varför?
Först för att visa polarna vilken snygg brud dom har fått,
kompisarna betyder mycket och deras ord är viktiga.
Andra anledningen är att utseendet betyder mycket i mångas ögon,
likaså för killarna, dom vill ha en brud som ser bra ut!
Ibland på stan kan man se världens snyggaste kille med en mindre snygg brud,
då tänker jag på hur lyckligt lottad hon är.
Hon har en kille som älskar henne exakt för den hon är.
Det är därför man vill ha äldre killar och slippa alla omogna,
som inte kan gå med sin tjej osminkad mitt i city.
Det är synd att så många är ytliga, själv är jag det och försöker att inte vara det.
Killar snackar ofta om alla heta porrstjärnor,
då tycker jag att dom ska försöka få dom också, i wish you luck . . .
"- Vi tjejer är detsamma som dessa killar,
skillnaden är att vi befinner oss i två olika världar och ser saker på olika sätt . . . ."


Så här ser jag ut denna "underbara" morgon!


 


Kommentarer
Postat av: Sofie

bra skrivet! :) Jag håller med allt som du skrev om killar. Man vill ju helt enkelt ha en mogen kille :)

bra blogg!

2009-01-04 @ 13:01:12
Postat av: Mimmi

svar: Tack! :) Vad ska du hitta på idag?

2009-01-04 @ 13:31:09
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0