Jag ska sluta äta ägg

Jag har alltid trott att ägg inte är kycklingar,
att det bara är en slags föda som kommer ur dom.
Någon gång har jag väl hört att de har funnits kycklingar i ägg,
men jag har aldrig trott på det.
Sen nu när jag sitter och äter ägg så börjar dom snacka om att de är kycklingar!
Jag blev skit äcklad, där sitter jag och äter en kyckling liksom.
Så nu vet jag sanningen iallafall det känns ju skönt.
Så inget mer äggätande för mig, iallafall tills jag har slutat tänka på det.



Kommentarer
Postat av: Anonym

vadå .. är du vegiterian?

2009-04-11 @ 10:39:08
Postat av: anonym

Hönor lägger många ägg hela tiden, även om de inte blir befruktade. Det är bara när dom blir det av en tupp som ägget kan bli en riktig kyckling. Det är samma sak som när kvinnor får mens. De äggen som är befruktade blir till kycklingar, de som inte blir befruktade blir inga kycklingar utan får istället ligga och ruttna eftersom det inte finns något liv i dem. Då är det ju bra att vi männsiskor kan äta dom, så det är inte nått kycklingmord vi sysslar med... hoppas du kan fortsätta äta ägg efter det här, kram :)

2009-04-11 @ 18:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0