Jag hatar den nya lagen!

Åh kan man inte överklaga på nya lagar eller något liknande!
Jag hatar IPRED!
Visst jag skulle gärna köpa filmer i butik,
men hallå!
För de första har dom inte alla filmer dom har typ bara dom nyaste,
men tänk om man vill se en gammal klassiker då?
Sen så ska man betala typ 200 kronor för att köpa en film man ser 1 gång?
Och tänk om den inte ens är bra?
Inte konstigt att folk laddar ner.
Visst är hyr filmer ett smart alternativ men det är jag för lat för.
Just nu skulle jag ha laddat ner någon bra film och sett om det inte vore för den dumma lagen.
Jag förstår också att skådespelarna/ filmbolagen vill tjäna pengar men finns de ingen annan lösning?
Ååh får kolla på någon gammal dålig beck film jag har hemma,
eller småungarnas ben 10 filmer, jätte kul.
( tänkte först ladda ner ifrån grannens internet, men det kändes taskigt )


Puss på er . . .

Kommentarer
Postat av: Pitetjej [FOTOBLOGG]

Jag håller med dig till 100%. Gillar inte heller den här nya lagen!

Precis, att betala en massa pengar för en film som kanske inte ens visar sig vara bra, känns inte särskilt lockande.

Samma sak med musik. Jag vill inte köpa en hel CD, och så finns det kanske en eller två bra låtar på den...

Jag tycker att istället för att lägga ner resurser på sådant, så kunde de ta itu med de riktiga brotten istället, som t.ex. mord, våldtäckter m.m...



Hoppas att du får en bra påskhelg i alla fall! :D

2009-04-08 @ 23:37:17
URL: http://pitetjej.webblogg.se/
Postat av: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

bajsa på Ipred, dom försöker bara skrämmas. FORTSÄTT FILDELA!

2009-04-09 @ 03:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0